Na moim podwórku ( 2 tygodnie)

 

1. Obejrzyjcie obrazek ( załącznik nr 1). Opowiedzcie o zabawach dzieci, które widzicie na obrazku.

Powiedzcie, w co Wy lubicie bawić się na placu zabaw?

2. Posłuchajcie wiersza J. Kaczorowskiej pt: „Podwórko”.

 Na naszym podwórku
wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.

             Jest piasek, łopatka               
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

Odpowiedzcie na pytania:

-        Co znajduje się na podwórku?

-        Co robimy na podwórku?

3. Spróbujcie naśladować podwórkowe zabawy, np. jazdę na rowerze, budowanie z piasku, bieganie, skakanie na skakance…

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych: potrzebna nam będzie Twoja ulubiona poduszeczka i szarfa lub tasiemka czy wstążka.

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Poduszeczka jest- poduszeczki nie ma.                          

Na hasło: Poduszeczka jest- dziecko podnosi poduszkę do góry trzymając ją oburącz.            

Na hasło: Poduszeczki nie ma- wykonuje przysiad podparty i przykrywa poduszkę dłońmi.

Zabawa na czworakach. Dziecko chodzi na czworakach dookoła  poduszki.

Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem , wkłada poduszkę między stopy, a następnie podnosi je za głowę i podaje do rąk. Siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.

Rzuty- na sygnał np. hop, lub klaśnięcie w dłonie. Dziecko rzuca poduszką w wyznaczone przez rodzica miejsce.  Rzuty powtarza na zmianę: prawa ręką i lewą ręką.

Zabawa bieżna Koniki. Dziecko biega po pokoju i wymachuje  nad głową  szarfą, naśladując poganianie koników. Biega w różnych kierunkach, w zmiennym  tempie.

Ćwiczenie zwinnościowe -  Przejście przez szarfę. Dziecko układa szarfę na podłodze tworząc kółeczko, następnie wchodzi w nie i przeciąga się przez szarfę od dołu w górę i odwrotnie.

Podskoki. Dziecko układa szarfę na podłodze, wskakuje do środka i wyskakuje na zewnątrz  na dwóch nogach.  

Ćwiczenia stóp. Dziecko chwyta szarfę palcami prawej stopy i podnosi do góry, powtarza ćwiczenie lewą stopą.

Marsz po pokoju z szarfą trzymaną oburącz przed sobą.

 5. Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu:

 Idziemy do piaskownicy, zabieramy ze sobą foremki, grabki, wiaderka oraz łopatki. Robimy pięć babek w pisaku, głośno liczymy swoje babki, dotykając każdej delikatnie.

Rodzice podają zadanie, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku i podają rozwiązania:

– Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dzieci robią trzy babki z piasku). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. (Robią dodatkową babkę). Ile Ania teraz ma babek?

– Tomek zrobił dwie babki z piasku. (Dzieci robią dwie babki z piasku). Potem zrobił jeszcze trzy babki. (Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?

– Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?

– Bartek zrobił pięć babek. (Dzieci robię pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. (Rozsypujemy cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?

Jeśli pogoda spłata nam figla, jest i na to sposób, można użyć piasku kinetycznego i w domu rozpocząć zabawę. Jeśli nie macie takiego piasku, bez problemu możecie go zrobić sami.

Przepis na piasek kinetyczny: https://www.youtube.com/watch?v=G4S2gv8f2S8

6. Kolorowanki oraz ćwiczenia grafomotoryczne:   Załącznik nr 2,3,4

7. Praca plastyczna ,,Motylek"

                                                                                            



  Do pobrania:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 praca STASIA dla LAURY praca STASIA praca STASIA od STASIA dla LAURY