Taki sam ale inny
- Zestaw ćwiczeń ruchowych: potrzebna nam będzie Twoja ulubiona poduszeczka i szarfa.
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Poduszeczka jest- poduszeczki nie ma.
Na hasło: Poduszeczka jest- dziecko podnosi poduszkę do góry trzymając ją oburącz.
Na hasło Poduszeczki nie ma- wykonuje przysiad podparty i przykrywa poduszkę dłońmi.
- Zabawa na czworakach. Dziecko chodzi na czworakach dookoła poduszki.
Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem , wkłada poduszkę między stopy, a następnie podnosi je za głowę i podaje do rąk. Siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.
- Rzuty- na sygnał np. hop, lub klaśnięcie w dłonie. Dziecko rzuca poduszką w wyznaczone przez rodzica miejsce. Rzuty powtarza na zmianę: prawa ręką i lewą ręką.
- Zabawa bieżna Koniki. Dziecko biega po pokoju i wymachuje nad głową szarfą, naśladując poganianie koników. Biega w różnych kierunkach, w zmiennym tempie.
- Ćwiczenie zwinnościowe - Przejście przez szarfę. Dziecko układa szarfę na podłodze tworząc kółeczko, następnie wchodzi w nie i przeciąga się przez szarfę od dołu w górę i odwrotnie.
- Podskoki. Dziecko układa szarfę na podłodze, wskakuje do środka i wyskakuje na zewnątrz, na dwóch nogach
- Ćwiczenia stóp. Dziecko chwyta szarfę palcami prawej stopy i podnosi do góry, powtarza ćwiczenie lewą stopą.
- Marsz po pokoju z szarfą trzymaną oburącz przed sobą.
- Posłuchajcie wiersza ( czyta rodzic)
„Dzieci świata” W. Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza
Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?
Czego potrzebują wszystkie dzieci? ( Bezpieczeństwa- życia w pokoju, być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół…)
Popatrz jak wyglądają dzieci z różnych krajów, czym się od siebie różnią?
- Zabawa „Prawda czy fałsz?” Dzieci wybierają prawidłowe zachowania przyjaciela (klaskanie -prawda, tupanie - fałsz):
- pomaga w trudnych chwilach
- umie pocieszyć smutnego kolegę
- kłamie
- można na nim polegać
- przezywa innych
- często się obraża
- potrafi się dzielić
- jest koleżeński
- zawsze mówi prawdę
- skarży
- jest złośliwy
- jest troskliwy.
- Życzenia dla przyjaciela.
Kochane dzieci!
Dowiedzieliście się, że warto mieć przyjaciela. Taka osoba pomoże nam w trudnej chwili, wysłucha i pocieszy gdy smutno. Podzieli się z nami tym co ma, i pamięta o naszych urodzinach. My możemy odwdzięczyć się przyjacielowi robiąc coś specjalnie dla niego, np.: portret , życzenia wysłane za pośrednictwem naszej poczty przedszkolnej
ps-25@wp.pl
,,Portret przyjaciela”- technika dowolna
( malowanie, rysowanie) z wykorzystaniem sznurka, włóczki, pasków papieru.
5. Potańcz z mamą przy piosence „Podajmy sobie ręce” https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
6. Pokoloruj wybrany obrazek przedstawiający wspólna zabawę dzieci. (materiały dostępne w plikach do pobrania)
Dzieci, które mają książki mogą wykonać zadania ze strony 50,51,53.
Do pobrania: