Przyjaciel jest dobry na wszystko
Zbliżający się Dzień dziecka może być świetną okazją do poznania innych narodowości , koloru skóry, języków, kultur, no i oczywiście zabawy z mapą, czy też z globusem.
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
- Proponuję wykonanie z dzieckiem pracy plastycznej -Dzieci z całego świata. Pomoce: kartka z narysowanymi kołami (twarzami -żółta, brązowa, biała…) , arkusz szarego papieru pakowego, klej, nożyczki, kredki, farby, wycinanki, kolorowe szmatki, itp.
- Zapoznajemy dziecko ze sposobem wykonania pracy :
- wycinanie kół ( rysujemy dzieciom kontury)
- dorysowanie przez dzieci oczu, nosa, ust, ; przyklejanie kół na arkuszu szarego papieru.
- dorysowywanie włosów, całych postaci.
Oczywiście nagradzamy dzieci za wykonaną pracę !
Bardzo ważna jest umiejętność reagowania na niepełnosprawność, przygotowania dzieci do jej odbierania i reagowania na nią w przyszłości. Uczmy dzieci tolerancji wobec innych Przeczytajmy im opowiadanie:
https://trojkakozuchow.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=4908
Porozmawiajmy na temat treści opowiadania.
- Co śniło się Frankowi?
- O czym opowiadał Adzie?
- Jak zachowywali się chłopcy?
- Co zrobił ich kapitan?
- Kim został Franek na meczu?
- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
- Co będzie ćwiczył Franek?
- Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem
Matematyczne zabawy wśród przedszkolaków – Dzień Matematyki. Będą nam potrzebne:
- Magnetofon, pendrive, duża kostka do gry, kolorowe paski papieru, instrument muzyczny, matematyczne sudoku z figurami geometrycznymi, kartoniki z cyframi, klej, dyplom matematycznego mistrza
Przebieg zajęć:
- powitanie matematycznym wierszykiem.
1,2,3,4 siadamy na dywanie,
5,6,7,8, czekamy, co się stanie,
9,10, 11 buźkę zamykamy
12 i 13 zajęcia zaczynamy.
Co to jest matematyka ?
Podział słowa na sylaby, przeliczanie sylab.
Zaproszenie do wspólnych zabaw matematycznych.
STACJA 1 -Rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.
liczymy poprawnie lub źle. Dzieci poprawiają nasze wypowiedzi.
STACJA 2 - Zabawa z kostką.
Dziecko przelicza ile oczek wyrzucił na kostce i wykonuje zadania typu – podskocz 3 razy, zaklaszcz 6 razy, zrób 1 obrót, itp.
STACJA 3 - Kolorowe paski papieru.
Określanie położenia pasków, stosowanie liczebników porządkowych – pierwszy pasek żółty, trzeci pasek zielony, jaki kolor ma 5 pasek?, itd. do 10-u.
STACJA 4 - Matematyczny wierszyk.
Dzieci odzwierciedlają ruchem treść wierszyka .
Krok do przodu, w lewo , w prawo.
Krok do tyłu rusz się żwawo.
Teraz naprzód aż trzy kroki…
i do góry dwa podskoki.
STACJA 5 - Kolorowe klocki
przykładowy wierszyk : Dużo klocków w koszu mamy
Trzy (uderzenia w instrument muzyczny) czerwone wyciągamy.
1,2,3 zadanie wykonasz ty.
- dzieci uważne słuchają i zliczają ilość dźwięków zagranych na instrumencie
- układają z klocków wieże , odpowiednio do ilości dźwięków, podanych kolorów
- Na zakończenie dzieci określają wysokość wież (podają ilość klocków w wieży, odwzorowują cyfrę).
STACJA 6 - Matematyczna piosenka - https://www.youtube.com/watch?v=Jy70gFmd-28
- Odzwierciedlenie ruchem treści piosenki.
STACJA 7 - Zadania tekstowe
Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych.
a) Jaś bardzo lubi owoce. Mama naszykowała na talerzyku 5 owoców. Jaś zjadł dwa banany. Ile owoców zostało?
b) Ola ma 5 lat, a Kasia 6 - kto jest starszy ? O ile lat jest starsza Kasia?
c) Dzieci sprzątają klocki, Staś włożył do pudełka 3 klocki, Marysia 2 a Hubert tylko 1. Ile klocków jest w pudełku?
W nagrodę obejrzyjmy obejrzyjmy film z serii -Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham - Odcinek 08 - Gniazdko.mp4: https://chomikuj.pl/zezol/Bajki/Nawet+nie+wiesz*2c+jak+bardzo+ci*c4*99+kocham/Nawet+nie+wiesz*2c+jak+bardzo+ci*c4*99+kocham+-+Odcinek+08+-+Gniazdko,6711988417.mp4(video)
A na koniec posłuchajmy i wspólnie pośpiewajmy: https://www.youtube.com/watch?v=_H6-5DcuyPA