Projekt - sport

 

1.Zadajemy dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej

Ci go uprawiają
co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch
to zdrowy w ciele duch. (sport)

Sprawmy, by dzieci dzięki nam nabywały umiejętności do samodzielnego i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego w domu!

2.Nauczmy dziecko wiersza I. Fabiszewskie j- Gimnastyka. Może być odtąd świetną okazją do porannej gimnastyki …

Rano wstaję, wkładam dres
Otwieram okna,

miło jest.
Skaczę w górę
skaczę w bok,
i do tyłu robię skok.
Ręce w przód,
ręce w tył,
Ćwiczę , obym
zdrowy był.

3. Budujemy wiedzę dzieci na temat sportu :  

4.Wywiad : Czego dowiedziałem się na temat sportu? Celem jest sprawdzenie wiedzy dziecka, zdolności zapamiętywania, umiejętności budowania odpowiedzi wielozdaniowej na temat jw.

5.Zamówienia na sprzęt sportowy – zajęcia matematyczne. Pomoce: pudełko lub worek, a w nim : piłka, skakanka, koperta z kartkami-zadaniami, ołówki. cel: doskonalenie dodawania, odejmowania, utrwalanie znaków matematycznych = <  >  +  , - , cyfr 1-10 – i więcej ( w zależności od wieku i zdolności) , rozwijanie wyobraźni.

Przebieg:

Dzieci sytuacje matematyczne liczą na konkretach, nie tylko w pamięci! Zapisują za pomocą cyfr i znaków matematycznych .

dzieci:

czytają samodzielnie nazwy dyscyplin sportowych, 5 latki z pomocą rodzica – książka Olek i Ada cz.5 BB+
6. Ćwiczenia z liczeniem- W PODSKOKACH:
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

7. Wykonanie ulotki promującej- Zdrowy styl życia - technika dowolna

Pytamy dzieci, jakie informacje powinny się znaleźć w takiej ulotce? Następnie dzieci wykonują projekt ulotki; ozdabiają je swoimi rysunkami.

8.Wykonanie wspólnie z dzieckiem - MAPY MENTALNEJ-SPORT

Uwaga! Tworzenie siatki pytań jest bardzo ważnym etapem projektu. Decyduje o jego dalszym przebiegu. Pozwala określić, czego dzieci chciałyby się dowidzieć o sporcie. Umożliwia sformułowanie celów operacyjnych i zaplanowanie dalszych działań. Zwróćmy  uwagę na to, aby karton, na którym są zapisane pytania, był zawieszony na wysokości wzroku dzieci.
8.Zabawa Zrób to co ja – kształtowanie pamięci ruchowej. Pomoce: piłka. Rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np.: 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dziecko odtwarza wiernie pokazane ruchy z piłką.

9.NAJPIERW SKŁON - https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
10.KTO JAK SKACZE – https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

11.DUŻY I MAŁY SKOK – https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
12.MIX - PRZEGOŃ WIRUSA - https://www.youtube.com/watch?v=AHh2IR-3wcs



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7